loading...
Csp|20m0D
Ali ; ArcadioN بازدید : 68 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)

مشکلات شامل مسائلی است که ذهن و روح آدمی را درگیر خود میکند . شما می توانید از طریق حرف زدن با خود به شیوه ای که کنترل شما را بر اوضاع افزایش دهد ، خودتان را برای مبارزه با مشکلات آماده کنید .

مقابله با مشکلات

مقابله با مشکلات

مقابله با مشکلات شامل مسائلی است که ذهن و روح آدمی را درگیر خود میکند . شما می توانید از طریق حرف زدن با خود به شیوه ای که کنترل شما را بر اوضاع افزایش دهد ، خودتان را برای مبارزه با مشکلات آماده کنید . شیوه ای که انتخاب می کنید باید طوری باشد که کنترل شما را بر اوضاع افزایش دهد . چگونگی مقابله با مشکل را با استفاده از مهارت های مقابله ای خودتان طرح ریزی کنید ، یعنی فکر کنید که چگونه باید مقابله کنید و حتی اگر تنش زا باشد چه چیزی باید از این تجربه بیاموزید . برای استفاده از سیستم های حمایتی خود روشهای موثری را انتخاب کنید .

فهرست مهارتی مقابله با مشکلات

از بزرگ جلوه دادن مسایل و ناراحتی ها قبل از رخداد مشکلات بپرهیزید . تهیه فهرستی از جملات تقویت کننده برای مقابله با مشکلات می تواند به شما کمک کند ، مانند :

*نشستن و نگران شدن هیچ کمکی نخواهد کرد.

*خودم را ناراحت نخواهم کرد.

*با استفاده از مهارت های مسئله گشایی خودم نقشه ای را تهیه می کنم .

*تجربه خوبی برای من خواهد بود .

*احساس اضطراب می کنم ، اما در این شرایط طبیعی است .

*در حالی که راهبرد خود را طرح ریزی می کنم ، می توانم از مهارتهای آرام سازی نیز استفاده کنم .

مهارت ذهنی مقابله با مشکلات

شما همچنین می توانید در ذهن خود نتیجه خوشایند مقابله با مشکلات را تجسم کنید و بدین ترتیب خود را برای مقابله با مشکل آماده کنید . هنگام استفاده از مهارتهای مسئله گشایی برای مقابله با موارد تنش زا تصور کنید که بر مقابله با مشکلاتغالب آمده اید . اگر هنگام مرور ذهنی این مشکل احساس اضطراب یا خشم کردید ، از مهارت های خود ارام سازی برای آرام کردن خودتان استفاده کنید .

مهارت مواجهه شدن با مشکلات

وقتی مشکلی پیش می اید ، آن قدر خود را از نظر روانی تقویت کنید تا احساس کنید که از عملکرد خود راضی خواهید شد . به خود بگویید که شما یک مقابله گر (مبارزه جو) هستید و می دانید که چگونه از مهارت های مقابله ای خود استفاده کنید . یاد بگیرید به شیوه زیر با خود در مورد مشکلات حرف بزنید :

 من یک مقابله گر هستم و می دانم که می توانم از عهده این موقعیت برآیم .

 این موقعیت دشواری است ، اما من مقاومت می کنم .

 کم کم نگران می شوم ، ولی الان وقت آرامش است .

 بر اساس نقشه خود عمل می کنم . نمی گذارم افکار منفی حواسم را پرت کند .

 باید آرام باشم ، و بر آنچه که باید انجام بدهم تمرکز داشته باشم .

 نمی گذارم اضطراب و خشم بر من مسلط شود .

 اگر طوری عمل کنم که انگار بر همه چیز کنترل دارم ، راه حل مشکل را پیدا می کنم .

با استفاده از خلاقیتتان ، فکر کنید که چه مطالبی را می توانید در هنگام مواجه شدن با مشکلات به خودتان بگویید . مقابله با مشکلات یکی از مهارت های زندگی است که در آرامش انسان نقش بسیاری دارد . گاهی در وضعیتهای مشکل شوخی کردن مفید است . به خودتان سخت نگیرید و از مشکلات به عنوان فرصتهایی برای ازمایش کردن مهارت ها مقابله ای خود ، استفاده کنید . اشتباهات خود را بپذیرید و کمال گرا نباشید .

برای مقابله با مشکلات درباره چیزهایی که آموخته اید تامل کنید .

هنگامی که مشکلات را از سر راه برداشته اید برای مدتی درباره آنچه که از ان آموخته اید ، تامل کنید . به گزارش اسان طببهتر است به اشتباهات خود پی ببرید و از خودتان بپرسید که چطور می توانید از اشتباهات خود کمال استفاده را ببرید . ولی زیاد خرده گیری نکنید . ما باید خود را به عنوان موجودی جایزالخطا که پیوسته در حال یادگیری چیزهای جدید است ، بپذیریم . با این حال باید به نکات مثبت و خوب خودمان نیز توجه کنیم . برای مدتی تجسم کنید که با مشکلات مقابله کرده اید و بر آن غالب شده اید . افراد اغلب به طور اشتباه بر جنبه های منقی عملکردشان توجه می کنند ، بدون اینکه امتیازی به موفقیت های خود بدهند . اما با ارج نهادن به کارهای درست و نیز با تصحیح خطاهای خود می توانیم تجربیاتمان را شکل دهیم .

 

منبع مطلب مقابله با مشکلات : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 885
  • بازدید کلی : 5,886